הלילה יפקע תוקפו של חוק הגיוס: כך תוקף החוק יוארך למרות בג"ץ

ישראל רובין No Comments on הלילה יפקע תוקפו של חוק הגיוס: כך תוקף החוק יוארך למרות בג"ץ

פרסום ראשון: למרות פקיעת חוק הגיוס הלילה בחצות, בחורי הישיבות והאברכים לא ייחשבו לעריקים. החרדים מסתמכים על סעיף 38 בחוק: "החוק מקנה הארכה של 3 חודשים עד לאחר בחירת הכנסת הבאה". על פי פסיקת העליון מהעבר, הסעיף חל גם על חוקים שנפסלו על ידי בג"ץ

ראשי הסיעות החרדיות עם נתניהו
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הלילה (ראשון) בחצות יפוג תוקפו של חוק הגיוס, וישראל תהיה ללא חוק גיוס המסדיר את מעמדם של בני הישיבות ופוטר את בחורי הישיבות ואברכי הכוללים שתורתם אומנותם מגיוס לצבא. אולם, הערב אנחנו מפרסמים כי ככל הנראה תלמידי הישיבות לא יחשבו לעריקים החל מהלילה על אף פקיעת החוק בעקבות ביטולו בבג"ץ.

למרות ששר הביטחון בני גנץ הודיע ליועמ"ש כי אינו מתכוון לבקש הארכה להעברת "חוק הגיוס" וכי המתווה שלו לחוק הגיוס הוא החוק שתבקש הכנסת לאשר, במפלגות החרדיות ובמחלקת הבגצ"ים בפרקליטות המדינה טוענים כי סעיף 38 לחוק יסוד הכנסת, מקנה הארכה אוטומטית של מספר חודשים לחוקים שתוקפם פג, במקרה והכנסת התפזרה והמדינה יצאה למערכת בחירות.

סעיף 38 לחוק קובע כך: "כל חיקוק שתקפו היה פוקע תוך שני החדשים האחרונים לתקופת כהונתה של הכנסת היוצאת, או תוך ארבעה חדשים לאחר שהכנסת החליטה להתפזר, או תוך שלושת החדשים הראשונים לתקופת כהונתה של הכנסת הנכנסת – יעמוד בתקפו עד תום שלושת החדשים האמורים".

לכאורה, על פניו, מדובר על חוקים שתוקפם פג מכיוון שחוקקו כהוראת שעה ולא על חוקים שבוטלו על ידי בג"ץ. אולם, על פי הפסיקה של בג"ץ מהעבר (בנוגע לאותו חוק שנפסל – חוק שירות ביטחון), סעיף (38 לחוק יסוד הכנסת) חל גם על חוקים שנפסלו על ידי בית המשפט.



0 תגובות